+45 42 67 90 11 mail@seo-esbjerg.dk

Optimer dit kvalitetsresultat i AdWords

Google Adwords – Kvalitetsresultat er et af de vigtigste elementer i AdWords. En annonces placering afgøres ikke kun af, hvem der byder mest. Det afgøres også af, hvem der har det mest relevante resultat. Google ønsker altid at vise de mest relevante resultater, så brugerne ikke begynder at benytte andre søgemaskiner.

Vi vil give jer en række gode råd, der kan optimere kvalitetsresultatet på jeres søgeord i AdWords, når i annoncerer på søgenetværket.

 

SKAL VI HJÆLPE MED AT OPTIMERE JERES ADWORDS?

Betal pr. klik

Du betaler kun, når de klikker for at besøge dit website eller ringer til dig. Start nu. Ring for at få hjælp til opsætning

1

Fullservice bureau

+10 års erfaring. Google Partner. Hvordan kan vi hjælpe jer? Kontakt os i dag.

Målbar markedsføring

100% målbar markedsføring med fokus på ROI og dine KPI’er. Læs mere om os her!

Indhold af Adwords

Lad os give et mere dybdegående input om Adwords herunder

Hvorfor bør jeg arbejde med mit kvalitetsresultat?

Inden da vil vi dog gerne gå lidt i dybden med, hvorfor det er så vigtigt at arbejde med jeres kvalitetsresultat. Jo højere jeres kvalitetsresultat er, jo højere vil jeres annonce også blive placeret. Jo højere jeres annonce er placeret, jo flere kliks vil i også få.

Da AdWords ikke blot handler om, hvem der byder mest, har kvalitetsresultatet også rigtig meget at sige, og det kan være med til at give dig flere kliks til en lavere pris. Er kvaliteten på din konto lav, vil du opleve, at du mister annoncevisninger.

Skalaen for kvalitetsresultat går fra 1-10, hvor af 1 er dårligst, og 10 er bedst. Det udregnes ved at Google ganger dit maksimale bud per klik med dit kvalitetsresultat.

Benyt søgeordet i annoncen

For at fortælle Google, at jeres annonce er relevant i forhold til et søgeord, er det altid en god idé at bruge søgeordet i annoncen. Vi anbefaler, at i både bruger det i overskriften på din annonce samt i en af de 2 beskrivelseslinjer.

Ud over at i taler til Google, så bekræfter i også den søgende i, at denne får hvad denne leder efter, hvis vedkommende klikker på jeres annonce. I får altså en mere målrettet annonce, der sandsynligvis vil opnå en højere klikrate.

Ydermere vil søgeordet blive markeret med fed skrift, og det kan være med til at øge CTR’en for jeres annonce. Det har igen noget at sige, når Google skal vurdere jeres kvalitetsresultat. Et godt råd er også at benytte søgeordet i den viste webadresse.

Optimer dine landingssider

Google kigger på jeres landingsside i forhold til, om den er relevant i forhold til den givne søgning. De kigger for eksempel på, om søgeordet fremgår på landingssiden, samt om det fremgår i overskrifter med mere. Derfor bør i have målrettede landingssider til dine produkter og serviceydelser. Det bør i i øvrigt have for også at fremme andre områder af jeres online markedsføring som for eksempel søgemaskineoptimering.

Når Google kigger på jeres landingsside, kigger de også på, hvor nemt det er at navigere rundt på den. De kigger også på, hvor hurtig jeres hjemmeside er.

Du kan tjekke jeres hjemmesides hastighed hos Google selv lige her:
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Inddel i specifikke annoncegruppe

En nem vej til at øge dit kvalitetsresultater, er ved at uddele jeres søgeord i flere forskellige annoncegrupper for herefter at målrette annonceteksten til disse søgeord. Lad os antage, at du sælger gummisko:

I samme annoncegruppe har du lige nu søgeordene “grønne gummisko” og “gummisko”. Du har måske to annoncer, som du splittester på, men dine annoncer bliver ikke for alvor målrettede, da der jo er forholdsvis stor forskel på de to ord, selvom de har samme betydning.

Her anbefaler vi, at i deler de to søgeord (og relevante varianter heraf) op i hver sin annoncegruppe. I har nu mulighed for at lave målrettede annoncer, hvor du kan benytte søgeordet både i overskriften, i en af beskrivelseslinjerne samt i den viste webadresse. Ydermere taler din annonce meget mere til brugernes søgning, og det vil uden tvivl hæve din CTR, øge dit kvalitetsresultat og sænke din pris per klik.

Når i har tilstrækkelig data på jeres konto, anbefaler vi, at i begynder at dele søgeordene op i hver sin annoncegruppe, så dine annoncer bliver mere målrettede. Et godt tip hvis du mangler inspiration kan være at kigge under fanen søgetermer, så du kan se hvilke søgninger, der tricker dine søgeord.

Læs mere om emnet her.